بهترین بازی های ارز دیجیتال و بلاک چین؛ نحوه کسب درآمد دلاری از بازی های کریپتو

فهرست مطالب

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از طریق بازی هم می‌توان ارز دیجیتال به‌دست آورد! احتمالا هنوز هم به این فکر می‌کنید که تنها راه کسب ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری و خرید و فروش توکن‌ها است، اما در واقع، بازی‌هایی طراحی شده‌اند که با انجام چند حرکت ساده، می‌توانید علاوه‌بر لذت بردن از آن‌ها، درآمد کسب کنید!

بازی بلاک چینی چیست؟

این بازی‌ها با تکنولوژی بلاک‌چین ساخته شده‌اند تا یک پایگاه داده یا database امن برای حفظ مالکیت و ارزش‌ دارایی‌های درون بازی گیمرها فراهم کنند. به‌دلیل آن که بازی‌های کامپیوتری و موبایلی معمولا به‌صورت متمرکز ساخته می‌شوند، بازی‌های بلاک چینی که غیرمتمرکز و روی فناوری بلاک چین هستند، یک انقلاب عظیم در صنعت بازی‌ به‌وجود آورده‌اند. در بازی‌های بلاک چینی، گیمرها می‌توانند از ارزهای رمزنگاری شده (کریپتوکارنسی) یا توکن‌های همتا (NFTs) برای بازی کردن استفاده کنند.
بازیکنان می‌توانند در بازی‌های بلاک چینی به گشت‌وگذار و خرید زمین، توکن‌ها و آیتم‌ها بپردازند و با ارز دیجیتالی که در بازی به‌دست می‌آورند توکن NFT بخرند یا مستقیما ارز دیجیتال‌ را به کیف پول خود منتقل کنند. از مهم‌ترین نکاتی که درباره این بازی‌ها می‌توان به آن اشاره داشت، این است که به دلیل فناوری بلاک چین هیچ‌گونه تقلبی نمی‌توان در این بازی‌ها انجام داد. 

بهترین بازی‌های بلاکچینی کدام‌اند؟

در حال حاضر هزاران بازی بلاک چینی در دنیا وجود دارد. به‌دلیل آینده روشن بازی‌های کریپتویی، هرساله بر مقدار این بازی‌ها افزوده می‌شود و ممکن است ارز دیجیتال مختص به آن‌ها نیز ارزش بالاتری را کسب کند. برخی از این بازی‌ها ارزهای دیجیتال مختص به خود را به شما هدیه می‌دهند؛ بعضی دیگر نیز توکن‌های غیرمثلی (NFT) اعطا می‌کنند که همه آن‌ها قابل تعویض با ارزهای دیجیتال دیگر و خرید و فروش هستند.
هیچ‌کس بازی‌های بلاک چینی را کنترل نمی‌کند و افراد می‌توانند دارایی‌های خود مانند NFT و ارز دیجیتال را در بازی‌های مختلف جابه‌جا کنند. در ادامه، بازی‌های بلاک‌چینی که در میان گیمرها معروف هستند را به شما معرفی می‌کنیم. 

بازی بلاک چین دیسنترالند (Decentraland)

بازی دیسنترالند یک بازی واقعیت مجازی در پلتفرم سه‌بعدی است که روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. در این بازی گیمرها زمین می‌خرند و به ساخت‌و‌ساز در آن می‌پردازند. کسب درآمد از این بازی به این صورت است که می‌توانید زمین‌های خود را به فروش برسانید و ارز دیجیتال دریافت کنید. شاید برای شما که تازه می‌خواهید وارد دنیای بازی‌های بلاک‌چینی شوید، کمی تعجب‌انگیز باشد، اما اخبار مربوط به خرید و فروش چند هزار دلاری و گاهی میلیون دلاری زمین‌های دیسنترالند تمایل شما را برای بازی بالا می‌برد. برای خرید آواتار، لباس و غیره می‌توانید از توکن بومی آن به نام مانا (MANA) استفاده کنید. ارز دیجیتال مانا توکنی روی شبکه ERC۲۰ است که برای خرید NFT استفاده می‌شود.

بازی های بلاک چینی

بازی ارز دیجیتال سندباکس (SandBox)

در سال 2012 بازی سندباکس برای گوشی‌های هوشمند طراحی شد که در سال 2018 به یک بازی بلاک‌چینی تبدیل شد. این بازی یک متاورس و دنیای مجازی دارای توکن و ارزهای دیجیتال است که می‌توانید مانند بازی دیسنترالند از آن کسب درآمد کنید. توکن بومی این بازی سند (SAND) است که می‌توان از آن برای خرید و فروش زمین، لباس، آواتار و هزاران کالای دیگر استفاده کرد. 

بازی ارز دیجیتال گادز آنچیند (Gods Unchained)

این بازی استراتژیکی است و گیمرها مالکیت آیتم‌‌های درون بازی را در اختیار دارند. گیمرها باید کارت‌های قدرتمندی بسازند تا بتوانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. برای دانلود و شروع کردن این بازی مهیج  کافی است به سایت Gods Unchained مراجعه کرده و حساب کاربری ایجاد کنید. در ابتدای بازی گادز آنچیند، 85 کارت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود، اما برای خرید کارت‌های بیشتر باید کارت NFT خریداری کنید. 

بازی ارز دیجیتال آوه گوچی (Aavegotchi)

بازی آوه گوچی که به زبان فنلاندی به معنی روح است و لوگویی شبیه به آن دارد، یکی دیگر از معروف‌ترین بازی‌های بلاک چینی است. در این بازی، باید کاراکتر بسازید و آن را پرورش دهید. این کاراکترها را می‌توانید در فروشگاه به صورت NFT خرید و فروش و مبادله کنید و از این راه ارز دیجیتال دریافت کنید. توجه کنید که هر چقدر زمان بیشتری را برای پرورش کاراکتر خود بگذارید، ارزشمندتر شده و با قیمت بالاتری خریداری می‌شود. 

بازی‌ کریپتویی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها در میان بازی‌ها کریپتویی است که روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کند. در این بازی مانند بازی آوه گوچی باید موجودات دیجیتالی را پرورش دهید تا با خرید و فروش آن‌ها NFT و ارز رمزنگاری شده به‌دست آورید. این موجودات دیجیتالی که به آن‌ها Axie گفته می‌شود، انواع گوناگون و قیمت‌های متنوع دارند که با خرید آن‌ها و پرورش دادنشان، توکن AXS و SLP دریافت می‌کنید. این توکن‌ها را می‌توانید به اتریوم یا NFT تبدیل کنید.

بازی کریپتو الین ورلدز (Alien Worlds)

این بازی مبتنی بر دیفای است و روی بلاک‌چین WAX فعالیت می‌کند همچنین دارای 6 منطقه است که هر منطقه 500 قطعه زمین دارد. هر قطعه به یک گیمر تعلق می‌گیرد که می‌تواند آن را ارتقا دهد و NFT دریافت کند. کاربران در این بازی، توکن تریلیوم (Trillium) کسب می‌کنند که با انتقال آن به اسمارت چین، می‌توانند توکن بیشتری کسب کنند. 

متاورس

بازی ارز دیجیتال دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms)

بازی دیفای کینگدامز فضای پیکسل آرتی و قرون وسطایی دارد؛ همچنین روی پروتکل هارمونی واقع شده است. شما در این بازی باید ماموریت‌های مختلف انجام دهید تا به سود برسید و 2 توکن بومی این بازی با نام‌های JEWEL و CRYSTAL را دریافت کنید. برای این که بتوانید این بازی را نصب کنید، ابتدا باید مرورگر متامسک را روی کامپیوتر یا گوشی خود نصب کنید و وارد حساب کاربری‌تان شوید. هنگام ورود به بازی باید توکن JEWEL را خریداری کنید تا بازی شروع شود. شما می‌توانید این توکن را با توکن‌های دیگر مبادله کنید یا آن‌ها را در بازی نگهداری کنید. 

دیگر بازی‌های بلاک‌چینی

علاوه‌بر بازی‌هایی که در متن بالا درباره آن‌ها صحبت کردیم، بازی‌های بلاک‌چینی دیگری نیز در سراسر دنیا وجود دارند که در جدول زیر می‌توانید اسامی آن‌ها را مشاهده کنید. 

بازی های بلاک چینی
لایت نایت (Lightnite)اسکای ویور (Sky Weaver)فارمرز ورلد (Farmers World) هش راش (Hash Rush)
شوالیه جنگل (Forest Knight)دنیای بیگانگان (Alien Worlds)سکندلایف (SecondLife)سایبر دراگون (Cyber Dragon)
ستاره‌های شهر (Town Stars)میراندوس (Mirandus)ایج آف راست (Age of Rust)ایلوویوم (Illuvium)
استپن (StepN)کریپتو کیتیز (Crypto Kitties)همسایه‌ام آلیس (My Neighbor Alice)تتان آرنا (Thetan Arena)
آپلند (Upland) نئون دیستریکت (Neon District)

خرید و فروش ارز دیجیتال بازی‌های بلاکچینی

بازی‌های بلاک چینی هر کدام دارای توکن مخصوص به خود هستند که می‌توانید به خرید و فروش آن‌ها بپردازید یا به ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. صرافی‌های زیادی در سراسر دنیا برای خرید و فروش توکن‌های داخل بازی وجود دارند که یکی از آن‌ها فراسواپ است. فراسواپ برای خرید و فروش توکن‌های معروف در بازی‌های بلاک‌چینی مانند مانا (MANA)، سندباکس (SAND) و اکسی اینفینیتی (AXS) آماده خدمت‌رسانی به شما است.

در انتهای مقاله باید به این موضوع اشاره کنیم که بازی‌های بلاک‌چینی بسیار بیش‌تر از تعدادی هستند که ما نام برده‌ایم و روز‌به‌روز به تعداد آن نیز اضافه می‌شود. این نوع بازی به‌دلیل غیرمتمرکز بودن و امکان کسب درآمد، بین گیمرها بسیار معروف و محبوب است. شما نیز می‌توانید به‌صورت رایگان، شروع به بازی کنید و از این دنیای مجازی نهایت لذت را ببرید.

زهرا قبادی

من جزء کسانی هستم که شغلی مرتبط با علاقه‌ام دارم. شغل و علاقه من نویسندگی است. اوقات فراغتم را با خواندن کتاب پر می‌کنم و به دنیای تکنولوژی علاقه زیادی دارم. در فراسواپ، دانشم در رابطه با دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال را به زبان ساده با شما به اشتراک می‌گذارم.
پست های مرتبط

ارز فانتوم چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال FTM

یکی از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال، امنیت بالا و دخالت‌ نداشتن نهاد‌ها…

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

تتر (USDT) چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال تتر (Tether)

تتر (Tether) به‌عنوان یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در دنیای رمزارزها، به…

بایننس اسمارت چین (BSC) یا زنجیره هوشمند بایننس چیست؟

احتمالاً شما هم تا‌به‌حال نام بایننس چین (Binance Chain) و بایننس کوین…

۵ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید