بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت

فهرست مطالب

بازار کریپتوکارنسی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و تا حدی غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ با این‌حال می‌توان پروژه‌ها و کوین‌هایی را برای خرید انتخاب کرد که گزینه‌های مناسبی برای کسب سود در بلند مدت هستند.
خرید چنین رمزارزهایی به‌خصوص برای کسانی که به معامله و ترید مسلط نیستند بسیار مناسب است. در این مقاله، لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت را بررسی می‌کنیم.

نمودار رشد ارز دیجیتال

معیارهای انتخاب آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال

از مهم‌ترین دلایلی که ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب‌ می‌کند، میزان تولید ارزش آن‌ها است. درواقع، ارزش تولید شده در یک پروژه و میزان سوددهی و ضرردهی آن‌ مشخص می‌کند که یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب است یا خیر. عواملی که در بحث ارزهای دیجیتال تولید ارزش می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • تیم مؤسس و تیم توسعه‌دهنده
  • میزان و کیفیت حل مشکل توسط پروژه
  • وضعیت رقبا و ویژگی‌های رقابتی پروژه آن‌ها
  • افراد سرمایه‌گذار روی پروژه
  • جامعه کاربری

6 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت

در این بخش از مقاله می‌خواهیم درباره 6 ارزی که بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند، صحبت کنیم. این رمز ارزها عبارت‌اند از:  

ارز دیجیتال بیت کوین 

بیت کوین یا BTC را می‌توان جزء بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار دانست. این ارز دیجیتال سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بیت کوین از زمان ایجاد تا به امروز، روند مثبتی را در پیش گرفته و 46 درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. از نظر تحلیل‌گران نیز بیت کوین می‌تواند یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. زیرا محبوبیت زیادی میان مردم دارد و میزان خرید و فروش آن به‌صورت روزانه بسیار زیاد است. 

ویژگی‌های خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین همیشه خریدار دارد و می‌توان بسیار سریع آن را به پول نقد تبدیل کرد. وجود بیت کوین در کیف پول شما یک انتخاب مناسب است؛ زیرا در جهان پذیرفته شده است و نوسانات قیمتی آن روی دیگر رمز ارزها تاثیر می‌گذارد.

معایب خرید و فروش بیت کوین 

بیت کوین در بازه‌های کوتاه، نوسانات قابل توجهی را تجربه می‌کند و این از بزرگترین معایب آن است.

ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH شناخته می‌شود. به گفته کارشناسان، بعد از بیت کوین، اتریوم جزء بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت است. اتریوم پلتفرمی بر پایه بلاک چین و میزبان دیگر ارزهای دیجیتال است. به‌دلیل آن که اتریوم بعد از بیت کوین سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری آن می‌تواند سودمند باشد. 

مزیت های خرید و فروش اتریوم 

اتریوم سرعت انتقال سریع‌تری دارد و با به‌کارگیری الگوریتم اثبات سهام به جای اثبات کار، از محبوبیت زیادی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های آن، امکان تبدیل سریع آن به پول نقد است. با معرفی اتریوم 2 به بازار و فورک جدید آن، رشد اتریوم سریع‌تر شده است.  

از دیگر مواردی که به عنوان ویژگی اتریوم می‌توان گفت، قیمت پایین آن نسبت به بیت کوین است که خرید و فروش آن را آسان‌تر کرده است. 

معایب خرید و فروش اتریوم 

اتریوم نیز مانند بیت کوین نوسانات زیادی دارد. در سال 2018 قیمت اتریوم به 1432 دلار رسید. اما، دقیقا پس از یک سال، 83 دلار شد! این اختلافات نوسانی می‌تواند کمی گیج کننده باشد و باعث ترس سرمایه‌گذاران شود.  

سرمایه‌گذاری بلند مدت روی اتریوم 

گزارشات کریپتو ریسرچ رشد قابل‌توجهی را برای قیمت اتریوم در 10 سال آینده پیش‌بینی کرده است. طبق این پیش‌بینی، تا سال 2030 قیمت اتریوم ممکن است به 20500 دلار برسد. اگر ریسک‌پذیر هستید، با توجه به تغییرات غیرقابل پیش‌بینی اتریوم می‌توانید آن را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت انتخاب کنید.

ارز دیجیتال بیت کوین کش 

بیت کوین کش با نماد اختصاری BCH شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال یک زیرشاخه مستقل (هاردفورک) از بیت کوین است و از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده است. این ارز دیجیتال رتبه 20 را در بازار به خود اختصاص داده است.  

توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش انگیزه خود را از ساخت این ارز دیجیتال، انجام ساده تراکنش‌های روزمره اعلام کردند. آن‌ها ظرفیت هر بلاک را افزایش و از 1 مگابایت به 8 مگابایت تغییر دادند.

مزایای خرید و فروش بیت کوین کش

تا به امروز بیت‌کوین کش از بهترین هاردفورک‌های بیت کوین بوده است. روزانه نرخ هش این رمزارز بیشتر می‌شود و این نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای استخراج آن است. بنابراین، سرمایه‌گذاری بلندمدت روی بیت‌کوین‌کش می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

معایب خرید و فروش بیت کوین کش

از معایب بیت‌کوین‌کش می‌توان به سرعت بالای آن برای انجام معامله اشاره کرد. بیت‌کوین‌کش نیز مانند بیت کوین 10 دقیقه زمان برای نقل و انتقال رمزارز احتیاج دارد. 

سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی بیت‌کوین‌کش 

مطالعات کریپتو ریسرچ نشان می‌دهد که بیت‌کوین کش از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال است. طبق برخی پیش‌بینی‌ها، در آینده بیت‌کوین کش قیمتی بالاتر از اتریوم خواهد داشت. با این وجود، اگر استخراج آن سخت شود و افزایش قیمت قابل توجهی نداشته باشد، ممکن است سبب دل‌سردی ماینرها شده و سقوط شدیدی را تجربه کند.  

ارز دیجیتال ترون 

رمز ارز ترون با نماد اختصاری TRX شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال، سیستم عاملی روی بلاک چین است که این تکنولوژی را برای استفاده روزانه مناسب کرده است. تعداد تراکنشی که بیت کوین در یک ثانیه می‌تواند انجام دهد 6 عدد، اتریوم 25 عدد و ترون 2000 هزار عدد در ثانیه است! این نشان‌دهنده سرعت پردازش بالای شبکه ترون نسبت به 2 ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین است. همین ویژگی سرعت بالا باعث شده تا ترون برای استفاده روزمره مناسب باشد.

مزایای خرید و فروش ترون

ترون در سال 2017 ایجاد شد و به‌عنوان ارزهای دیجیتال نوظهور شناخته می‌شود. ترون مانند بیت کوین نیست که بتوان آن را استخراج کرد. بنابراین، با این رمز ارز تنها از طریق معاملات می‌توان به سود رسید. این ویژگی نوعی ثبات به ترون می‌دهد و آن را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب می‌کند. با وجود آنکه ترون نیز مانند دیگر رمز ارزها نوسانات مختلفی را تجربه کرده است، اما این نوسانات به شدت دیگر ارزهای دیجیتال نیست. از دیگر ویژگی‌های این ارز دیجیتال محبوب می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد. 

معایب خرید و فروش ترون 

یکی از معایب ترون عرضه گسترده توکن‌ها است. ارائه‌دهندگان ترون برای آن که قیمتش را پایین نگه‌دارند، استراتژی‌های مختلفی مانند حذف توکن‌ها دارند. با این حال، احتمال دارد که قیمت ترون روند نزولی را تجربه کند. اگر به فکر سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید، باید این موارد را نیز در نظر داشته باشید. 

سرمایه‌گذاری بلند مدت در ترون

از نظر کارشناسان ارزهای دیجیتال، ترون پتانسیل‌های زیادی دارد تا برای سرمایه‌گذاری بلند مدت انتخاب شود. سرمایه‌گذاری روی ترون بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که تولیدکننده محتوا هستند و یا روی برنامه‌های کاربردی توزیع‌شده کار می‌کنند.    

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ارز دیجیتال کاردانو 

کاردانو که با نماد اختصاری ADA شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بلاک چین با الگوریتم اثبات سهام است. طراحان کاردانو بر این باور‌ هستند که این ارز دیجیتال به مبتکران و رویاپردازان اجازه می‌دهد تا برای ساخت دنیایی بهتر تلاش کنند. هدف کاردانو این است که با توزیع قدرت از سمت ساختارهای متمرکز به افراد، جامعه شفاف‌تر و ایده‌آل‌تری ایجاد شود. 

مزایای خرید و فروش کاردانو 

کاردانو قیمت بالایی ندارد و این از ویژگی‌های خوب آن به حساب می‌آید. از ابتدای معرفی تا حالا، این ارز دیجیتال رشد 450 درصدی داشته که نشان دهنده ظرفیت بالای آن است. کاردانو اینک رتبه هفتم را در میان ارزهای دیجیتال دارد.

از دیگر ویژگی‌های کاردانو می‌توان به سرعت پردازش بالای آن اشاره داشت. کاردانو در هر ثانیه 257 تراکنش را انجام می‌دهد.

معایب خرید و فروش کاردانو 

کیف پول کاردانو دارای مشکلات فراوانی است و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن است. از دیگر معایب آن نیز می‌توان به این اشاره کرد که 2 رمز ارز ریپل و ترون سرعت تراکنش بالاتری نسبت به کاردانو دارند. 

سرمایه‌گذاری بر کاردانو 

کاردانو جزء رمز ارزهای معتبر است. این ارز دیجیتال سعی کرده است تا محدودیت‌های زمانی و تراکنشی بیت کوین را حل کند. با این که نمی‌توان کاردانو را رقیبی جدی برای بیت کوین دانست، اما سرمایه‌گذاری بلند مدت روی این ارز دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در این مقاله درباره بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار صحبت کردیم. بیت کوین، ترون، اتریوم، کاردانو و بیت کوین کش ارزهای دیجیتال ارزشمندی‌ هستند که برای سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. شما می‌توانید خرید این ارزهای دیجیتال را با فراسواپ، به‌صورت آنی و لحظه‌ای انجام دهید.

زهرا قبادی

من جزء کسانی هستم که شغلی مرتبط با علاقه‌ام دارم. شغل و علاقه من نویسندگی است. اوقات فراغتم را با خواندن کتاب پر می‌کنم و به دنیای تکنولوژی علاقه زیادی دارم. در فراسواپ، دانشم در رابطه با دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال را به زبان ساده با شما به اشتراک می‌گذارم.
پست های مرتبط

بیت کوین چیست به زبان ساده، آشنایی با ارز دیجیتال Bitcoin

در سال 2008، با انتشار یک وایت پیپر (White paper) توسط فرد…

۲۹ مهر ۱۴۰۳

ارز فانتوم چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال FTM

یکی از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال، امنیت بالا و دخالت‌ نداشتن نهاد‌ها…

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

تتر (USDT) چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال تتر (Tether)

تتر (Tether) به‌عنوان یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در دنیای رمزارزها، به…

دیدگاهتان را بنویسید