صفحه اصلی > مفاهیم پایه : میم کوین چیست؟ لیست بهترین میم کوین های ارز دیجیتال

میم کوین چیست؟ لیست بهترین میم کوین های ارز دیجیتال

میم کوین‌ها در واقع نوعی ارز دیجیتال الهام گرفته‌شده از شوخی‌های اینترنتی‌ هستند! این ارزهای دیجیتال با حمایت سلبریتی‌ها و افراد مشهور همراه‌اند و اصلی‌ترین دلیل دیده‌شدن و افزایش قیمت آن‌ها این موضوع است.

میم کوین چیست؟ 

میم کوین‌ها (Meme coin) همان‌طور که از اسمشان پیداست، نوعی شوخی اینترنتی‌اند. میم‌ها (Meme) همان تصاویری‌ هستند که در یک زمان خاص، ترند و در میان افراد دست‌به‌دست می‌شوند. میم کوین‌ها نه‌تنها ارزش ذاتی و کاربرد چندانی ندارند، بلکه با نام شت کوین نیز خطاب می‌شوند.
حال برای شما سوال پیش‌می‌آید که پس دلیل محبوبیت میم کوین‌ها چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این کوین‌ها توسط چهره‌هایی معروف مانند ایلان ماسک و مارک کیوبن معروف شده‌اند. مثلا، ایلان ماسک دوج کوین را یک فریب خواند و بعد از تنها یک ساعت قیمت آن با سقوط 30 درصدی مواجه شد! اما زمانی که در توییتی از همکاری خود با توسعه‌دهندگان دوج خبر داد، قیمت آن بهبود پیدا کرد.

لیست 10 تا از بهترین میم کوین‌ها

درحال حاضر 463 میم کوین در سایت کوین مارکت کپ وجود دارد و بر اساس رده‌بندی این سایت، در متن زیر 10 تا از برترین میم‌کوین‌ها که برای سرمایه‌گذاری مناسب‌اند را آورده‌ایم. 

دوج کوین (DOGE) 

دوج کوین در واقع اولین رمز ارزی است که برای شوخی با بیت کوین توسط سازندگان آن با نام‌های بیلی مارکوس (Billy Marcus) و جکسون پالمر (Jackson) ساخته شد. این ارز دیجیتال، هم‌اکنون با ارزش 10.2 میلیارد دلار به محبوب‌ترین و بهترین میم کوین تبدیل شده است! این کوین صرفا برای نشان دادن سادگی ساخت یک رمز ارز مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد شد و هیچ‌کس نمی‌توانست باور کند که روزی مشهور شود. 
دوج کوین برای رسیدن به اجماع در شبکه خود، از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند. عرضه در گردش دوج کوین محدودیت ندارد و به ماینرها اجازه می‌دهد در یک دقیقه 10 هزار واحد DOGE استخراج کنند. این موضوع باعث شد در سال 2015، 100 میلیارد واحد دوج کوین استخراج شود.
با توجه به تعداد کوین‌های تولید شده در یک روز، پایداری و ثبات قیمت دوج کمی دشوار است. به‌دلیل آن‌ که این رمز ارز در هیچ پروژه رمز ارزی مهمی استفاده نشده است، بنیاد قوی ندارد. اما کاربران زیادی به آن اعتماد کرده و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ارز دیجیتال دوج کوین

شیبا اینو (SHIB) 

دومین میم کوین مشهور در دنیا، شیبا اینو است. شیبا اینو با عنوان قاتل دوج کوین شناخته می‌شود و هدف آن ساخت جامعه خودجوش غیرمتمرکز است. عرضه کلی این ارز دیجیتال محدود است و در حال حاضر 394 تریلیارد آن در گردش است. 50 درصد از رمز ارز شیا اینو در صرافی یونی سواپ قفل مانده و 50 درصد دیگر، به کیف پول ویتالیک بوترین، خالق اتریوم فرستاده شده است. شیبا اینو نیز مانند دوج کوین طرفدارهای زیادی دارد و افراد روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

فلوکی (FLOKI) 

فلوکی از دیگر میم‌ کوین‌های مشهوری است که توسط طرفداران و اعضای جامعه توکن شیبا اینو متولد شده است. نام این ارز دیجیتال از سگ نژاد شیبا اینو به‌نام FLOKI الهام گرفته شده است و 4 هدف را دنبال می‌کند: 

  • ساخت والهالا (Valhalla) که یک متاورس گیمینگ مبتنی بر NFT است. 
  • ارائه محصولات مالی غیرمتمرکز، زیر نظر فضای فلوکی‌فای (FLOKIFI) 
  • افتتاح بازارچه مجازی NFT به نام Floki Places
  • راه‌اندازی پلتفرمی برای تولید محتوا و آموزش به‌نام University of Floki

رمز ارز فلوکی هم‌اکنون پس از دوج کوین و شیبا اینو، رتبه سوم را در بازار میم کوین‌ها دارد. عرضه این توکن تا به حال 20 تریلیون تعیین شده که از کل این مقدار فقط 49 درصد آن در گردش است. 

سیف مون (SAFEMOON)

ارز دیجیتال سیف مون در مارس 2021 توسط جان کارونی (John Karony) روی بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال که به‌عنوان یک توکن دیفای است، روی عملیات پاداش‌دهی ثابت و لیکوییدیتی (نقدینگی) قفل شده، متمرکز است. عرضه کل این رمز ارز 1000 تریلیون واحد و تقریبا 50 درصد آن هم‌اکنون در گردش است. در فروش هر واحد از سیف مون، 10 درصد کارمزد کم می‌شود که مبلغ زیادی است. با این وجود، 2 میلیون کاربر فعال دارد و این نشان‌دهنده محبوبیت آن است. 

مونا کوین (MONA) 

در سال 2013 میم کوین دیگری با نام مونا کوین وارد بازار کریپتوکارنسی شد که الهام گرفته از صورت گربه بود. فردی با نام مستعار Mr.Watanabe توسعه‌دهنده مونا کوین است که هویت او تا به امروز ناشناخته باقی مانده است. این میم کوین اولین دارایی دیجیتال ژاپنی است که در چند فروشگاه آنلاین و حضوری در این کشور از آن استفاده می‌شود.
عرضه توکن‌های مونا کوین تاکنون 105 میلیون واحد بوده که در حال حاضر، 65 میلیون آن در گردش است. علاوه‌بر این، آژانس خدمات مالی ژاپن (FCA) نیز آن را تایید کرده است. با این که مونا کوین در گروه میم کوین‌ها دسته‌بندی می‌شود، اما برخلاف دیگر رقبای خود، در قیمت ثبات نسبی و در دنیای واقعی تاییدیه قانونی دارد.   

هوج فایننس (HOGE) 

این ارز دیجیتال همان‌طور که از اسمش مشخص است، برادر دوج کوین در حوزه دیفای است. این توکن در فوریه 2021 با هدف بهبود قابلیت‌های زیرساخت دیفای اتریوم متولد شد. رمز ارز HOGE تاکنون 1 تریلیون واحد عرضه شده است که در حال حاضر 406 میلیارد آن در گردش است. هوج فایننس دارای مکانیزم ضد تورمی است، به‌همین دلیل، عرضه کل آن به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.

بیبی دوج کوین (Baby Doge) 

این توکن روی بایننس اسمارت چین ساخته شده است. بیبی دوج کوین یک سیستم استکینگ ارز دیجیتال هوشمند است که 10 درصد از کارمزد تمام تراکنش‌ها را به‌صورت مستقیم وارد کیف پول هولدرها می‌کند. بیبی دوج کوین به‌دلیل ویژگی‌هایی همچون کارمزد کم‌تر، تراکنش سریع‌تر و مقیاس‌پذیری بیشتر، با دوج کوین متفاوت است. بر اساس ادعای سازندگان Baby Doge کوین، از 420 کادریلیون عرضه کل، 50 تیلیارد این ارز دیجیتال در گردش است. این رمز ارز رتبه 21 را در میان میم کوین‌ها دارد و برای سرمایه‌گذاری مناسب به‌نظر می‌رسد. 

مینی هالیوود دوج (MOLLY DOGE)

توکن مینی هالیوود دوج نیز مانند دوج کوین روی بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده و عرضه کل آن 1 تیلیارد است. هدف توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال ظهور در قالب یک پروژه سرگرم‌کننده است. اما در واقع یک همکاری جدی با سازمان‌های خیریه را هدف قرار داده است. مینی هالیوود دوج نیز یکی دیگر از میم کوین‌ها است که برای سرمایه‌گذاری مناسب به‌نظر می‌رسد. 

ساموید کوین (SAMO)

این رمز ارز روی بلاک چین سولانا (SOLANA) قرار گرفته و نام این توکن از نژاد گونه‌ای سگ به نام ساموید گرفته شده است. در عرضه اولیه، 13 درصد از توکن ساموید به اعضای جامعه توسعه‌دهندگان آن تعلق گرفت. طبق وب‌سایت رسمی ساموید کوین، می‌توان دریافت که نقشه راه آن، توکن‌سوزی، ایردراپ (Airdrop)، ایجاد کلکسیون NFT و ایجاد صرافی غیرمتمرکز است. ساموید کوین در سال 2021 تنها در حدود 30 روز، از 0.005 دلار به 0.22 دلار رسید و این نقطه شروع پیشرفتش بود. ساموید کوین رشد قیمتی خوبی دارد و برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

لیست میم کوین‌ها

باب (BOB) 

باب از دیگر میم کوین‌هایی است که جزو پر سروصداترین توکن‌های این روزها به‌شمار می‌آید و روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. باب در فضای توییتر بسیار معروف است و با الهام از میم کوین پپه (PEPE) ساخته شده است. شاید فکر کنید که این توکن یک میم کوین معمولی است، اما توسعه‌دهندگان باب آن را با مکانیسم پیچیده‌ای ساخته‌اند. در واقع، باب به حساب کاربری «Bob Is Here To Explain» متصل است. این حساب کاربری یک ربات هوش مصنوعی است که اگر آن را زیر توییتی تگ کنند، پاسخ می‌دهد. عملکرد آن به حدی خوب است که توجه ایلان ماسک را هم به خود جلب کرده است. اشاره ایلان ماسک به باب، سبب رشد قیمت این ارز دیجیتال شده است. عرضه ثابت 690 میلیاردی و صفر بودن کارمز تراکنش‌ در آن، سبب شده تا یکی از میم کوین‌های عالی برای سرمایه‌گذاری باشد. 

در پایان، اگرچه میم‌کوین‌ها نوعی شوخی اینترنتی محسوب می‌شوند، اما با حمایت سلبریتی‌ها و افراد مشهور، ارزش پیدا کرده و برای سرمایه‌گذاری مناسب شده‌اند. برای خرید و سرمایه‌گذاری رو این رمزارزها بهتر است محتاطانه عمل کنید چرا که نوسانات آن‌ها زیاد است و همان‌قدر که می‌تواند سودآور باشند، ممکن است ضرر بسیاری را نیز به همراه داشته باشند.

زهرا قبادی

من جزء کسانی هستم که شغلی مرتبط با علاقه‌ام دارم. شغل و علاقه من نویسندگی است. اوقات فراغتم را با خواندن کتاب پر می‌کنم و به دنیای تکنولوژی علاقه زیادی دارم. در فراسواپ، دانشم در رابطه با دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال را به زبان ساده با شما به اشتراک می‌گذارم.
پست های مرتبط

تتر (USDT) چیست؟ معرفی کامل ارز دیجیتال تتر (Tether)

تتر (Tether) به‌عنوان یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در دنیای رمزارزها، به…

استیکینگ چیست؟ آموزش Staking ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟ مانند بسیاری از مفاهیم در رمزارزها، بسته به…

۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید